
Ovaj pravilnik je osnova svih rekreativnih događaja Karting Lige i potpuno je obavezno poznavati ga kako biste učestvovali na bilo kojem od naših sastanaka, jer je cilj da oni budu što čistiji, pošteniji i zabavniji, a za to je potrebno znati i poštovati pravila.
Karting Liga kao neprofitna i neformalna organizacija, promoviše karting sport, pružajući zdravu alternativu za slobodno vreme svim onima koji žele da uživaju u ovom sportu, promovišući vrednosti poštovanja i druženja i udaljavajući se od okruženja u kojem je akcenat isključivo na konačnom rezultatu. Stoga, kroz različite sastanke u krugovima naše zajednice, vozimo amaterske runde sa kartinzima za iznajmljivanje.
Karting Liga funkcioniše zahvaljujući saradnji svih vozača.
Na početku sezone ili na prvom događaju na kojem učestvuju, samim učestvovanjem svi vozači daju saglasnost i potvrdu da su u savršenom zdravlju za karting i tvrde da su pročitali i znaju za ovaj dokument, kao da će ga poštovati i pridržavati ga se, a u suprotnom mogu biti izbačeni iz grupe. Učestvovanje na ovim događajima podrazumeva posvećenost sportskom duhu i duhu druženja, razumevajući da je glavna stvar zabava učesnika.
Organizator i uprava trke mogu sankcionisati i proterati svakog učesnika koji ne teži ovom cilju i ima neprimereno ponašanje na i/ili van staze, kako bi izbegli ometanje i nesportske vrednosti.
Za organizaciju Karting Lige, kao i drugih zabavnih događaja u istoj organizaciji, zadužen je organizator, vozača koji obavlja posao altruističke prirode. U svakoj trci, angažovan je direktor trke, koji će biti odgovoran za razvoj događaja i za donošenje bilo koje odluke koja utiče na njegov razvoj, uključujući disciplinske odluke "na mestu". Odluke o toku trka tokom događaja vozači ne mogu osporiti.
Za učestvovanje u šampionatu Karting Lige plaća se jednokratna naknada od 6.000 RSD (šest hiljada dinara) koji ulaze u fond za organizaciju događaja, kao i za nagrade na kraju sezone. Nagrade će se uspostaviti tokom sezone i naravno, najviše će zavisiti od dostupnih sredstava (broja učesnika i eventualnih sponzora).
Prijava za svaku pojedinačnu trku iznosi 6.000 RSD (šest hiljada dinara) a plaća se najkasnije do poslednje srede pre trke. Prijava izvan perioda rane registracije ili na dan trke (ako ima slobodnih mesta) naplaćuje se sa dodatnih 1.000 RSD (hiljadu dinara).
Način plaćanja za svaku trku biće istaknut u Telegram grupi i pojedinačno prijavljenim vozačima.
Ukoliko imate bilo kakva pitanja u vezi s plaćanjem, kontaktirajte Dejana (064/275-42-53).
Zbog vremenskih ograničenja i broja kartinga na različitim stazama, organizator će objaviti maksimalan broj prijava pre svake trke.
Kao i pred sezonu 2022, i ove 2023. godine, pre početka same sezone, pre prve trke, omogućujemo uplatu cele sezone unapred, sponzorsko mesto, koje garantuje vozaču učešće na svakoj trci šampionata, bez potrebe pojedinačne prijave za svaku trku posebno. Vozač sponzor takodje ima mogućnost da reklamira svoje preduzeće ili sebe na medijima komunikacije Karting Lige (sajtu, zvaničnim instagram i tviter profilima, kao i na nagradama na kraju sezone). Cena sponzorskog mesta je 60.000 RSD (šezdeset hiljada dinara). Broj sponzorskih mesta je ograničen.
Napomena: Moguće je učestvovati na trkačkom danu bez plaćanja kotizacije za učestvovanje u celokupnom šampionatu, pod uslovom da ima slobodnih mesta. To vozača eliminiše iz trke za nagrade na kraju sezone, ali su njegovi osvojeni bodovi validni i važe ukoliko odluči da se kasnije pridruži šampionatu.
Vozači su prozvani na brifing direktora trke u najavljeno vreme za svaki događaj za svaku grupu. Tačnost je obavezna. Vozači koji dođu nakon vremena sastanka će biti sankcionisani od strane direktora trke, premeštajući se na poslednja mesta na startnoj poziciji odgovarajuće trkačke grupe.
Trke će se odvijati na sledeći način:
*organizator će pregovarati sa svakim karting centrom kako bi se dobilo maksimalno moguće vreme na stazi.
Trka će se održati u sledećem formatu: prva grupna trka, druga grupna trka i finale. Vozači će biti podeljeni u grupe lutrijom, do najviše četiri grupe - grupa 1, grupa 2, grupa 3 i grupa 4. Ove grupe će biti iste za obe grupne trke. Vozačima će se lutrijom dodeliti startne pozicije za obe grupne trke, po sistemu pol-reverse pol.
Nakon obe grupne trke, za pozicioniranje u okviru svakog finala će se uzeti: ukupni plasman, broj bodova, broj prekršaja i najbolje vreme svakog vozača u okviru obe grupne trke kako bi se odredila njegova početna pozicija u finalu.
Primer: Ukoliko je vozač u grupi od osam vozača zauzeo 2. mesto, on je prošao u A finale, a zavisno od broja bodova osvojenih u grupi, zauzeće peto, šesto, sedmo ili osmo mesto na startu A finala. U slučaju da vozači imaju isti broj osvojenih bodova u grupi, sledeći kriterijum za poredjenje je manjak faulova u tim grupnim trkama (ko je imao manje), a ukoliko su i tada izjednačeni, najbržeg izvezenog kruga ukupno, u bilo kojoj od dve grupne trke. Od pol pozicije do četvrtog startnog mesta, pozicije su rezervisane za pobednike grupnih trka, bez obzira ako, u ovom slučaju drugoplasirani ima više osvojenih bodova, manje faulova ili brži najbrži krug u grupnoj trci od nekog od pobednika grupa.
U zavisnosti od broja vozača u svakoj grupi, broj bodova dodeljen pobedniku grupe biće jednak broju vozača u grupi, drugo mesto u grupnoj
trci će nositi broj bodova pobednika grupe umanjen za dva, a sva naredna mesta po bod manje od boljeplasiranog. Poslednjeplasirani u grupnoj
trci neće osvojiti nijedan bod u toj trci. Ukoliko jedna od grupa ima manje vozača od druge grupe, pobednik će osvajati broj bodova kao da je
cela grupa popunjena podjednako kao preostale grupe, a poslednjeplasirani će biti blago povlašćen, osvajanjem bodova umesto nule.
Primer.
Pozicija | Poeni |
---|---|
1. | 10 |
2. | 8 |
3. | 7 |
4. | 6 |
5. | 5 |
6. | 4 |
7. | 3 |
8. | 2 |
9. | 1 |
10. | 0 |
Grupna trka ima određeni rezultat za svaku grupu. Nakon obe grupne trke, u zavisnosti od broja takmičara, vozači se po rezultatu plasiraju u jedno od finala - finale A, finale B, finale C1, finale C2. Vozači u finalu A dobijaju odgovarajuće bodove od prvog do posljednjeg u okviru svog finala, prvi u finalu B dobija bodove sledećeg do zadnjeg klasificiranog u finalu A, i tako dalje.
Pozicija | Poeni |
---|---|
1. | 35 |
2. | 30 |
3. | 26 |
4. | 23 |
5. | 21 |
6. | 20 |
7. | 19 |
8. | 18 |
9. | 17 |
10. | 16 |
11. | 15 |
12. | 14 |
13. | 13 |
14. | 12 |
15. | 11 |
16. | 10 |
17. | 9 |
18. | 8 |
19. | 7 |
20. | 6 |
21. | 5 |
22. | 4 |
23. | 3 |
24. | 2 |
Sva mesta nakon 24. mesta osvajaju po 1 poen za učestvovanje u trkačkom danu.
U slučaju da na događaju učestvuje manje od 24 vozača, ukupno poslednje plasirani takmičar osvaja broj poena jednak poziciji ispod svoje konačne pozicije.
Na kraju događaja održaće se pobednička ceremonija, a trofeji će se dodeliti prva tri vozača u svakom finalu. Molimo učesnike da ostanu na mestu događaja do grupne fotografije koja se snima na podijumu na kraju događaja.
Ne ostajanje na ceremoniji dodele trofeja, za vozače koji su se plasirali u top tri, u nekom od finalu, dovodi do kazne od jedne trke suspenzije.
Karting Liga je bazirana na kružnim trkama sa tegovima kako bi promovisao maksimalnu jednakost između vozača. Međutim, ovaj propis razmatra mogućnost da se trka na kraju može održati i sa kartingom bez mogućnosti balasta.
Kartinzi se uvek dodeljuju lutrijom,s time da nijedan vozač ne može ponoviti karting u bilo kojoj sekciji trke, osim uz opravdano odobrenje direktora trke. U slučajevima kada je to moguće, tegovi će se koristiti tako da težina opremljenog vozača dostigne najmanje 85 kg (u slučaju da staza ima dovoljno tegova). Upotreba ličnih tegova je dozvoljena.
Svi kartinzi se dodeljuju lutrijom. Sem u slučaju nedostatka zamenskog kartinga, nijedan vozač ne može da ponavlja karting, osim uz opravdano odobrenje direktora trke. Vaganja opremljenog vozača mogu se izvoditi pre i nakon svake sesije, a svako varanje u vezi s težinom vozača dovešće do diskvalifikacije iz sesije. Ukoliko nekom od vozača pripadne karting za koji se naknadno (nakon starta trke) utvrdi da ne funkcioniše karting ili transponder, karting će se ukloniti iz narednih sesija, ali nažalost oštećeni vozač neće imati priliku da ponovo vozi istu trku u drugom kartingu.
Ako je bilo koji karting očigledno spor, na treningu ili na trci, vozači moraju obavestiti direktora trke koji može odlučiti da se taj karting više ne koristi. Zabranjeno je menjati karting bez opravdanog razloga. Pod opravdanim razlogom podrazumeva se lomljenje nekog elementa kartinga koji ugrožava vozača ili ostatak učesnika ili uzroci koji sprečavaju normalan rad kartinga. Ako se ne ispoštuje, vreme će se otkazati ili će biti na zadnjem mestu sesije. Za vreme vrućina, u slučaju kvara, karting se može parkirati ili odvesti u boks i koristiti drugi dodeljeni karting, ako je dostupan. Kvarovi tokom trka su deo sporta i ne nose nikakvu nadoknadu. Vozač oštećenog kartinga ne sme ometati normalan tok trke, nesportski manevrisati ili ometati preticanja, a to može biti i razlog za sankciju. Ako vozač ide do boksa ili će zaustaviti vozilo, mora držati vidno podignutu ruku dok izvodi manevar.
U svakoj trci biće određen direktor trke koji će delovati kao "odgovorni za incidente". Ova odgovorna osoba biće zadužena za mobilizaciju i organizaciju poverenika (sudija) u krivinama staze poput stjuarta u F1. Stjuarti će biti smješteni na strateškim mestima na stazi kako bi posmatrali i zapisivali incidente koje vide tokom trke u takozvani "sankcioni list". Nakon toga, direktor trke zajedno sa stjuartima, analiziraće incidente koje su primećeni i primeniće, nakon savetovanja sa uključenim vozačima, ako je primenjivo, odgovarajuće sankcije predviđene propisima.
Zavisno od težine prekršaja, kazne se mogu primeniti na vreme, poziciju i/ili bodove. Kazne će biti proporcionalne zavisno od intenziteta akcije, posledicama spomenute akcije i učinku vozača prekršitelja u tom pogledu, tako da vozač koji napravi prekršaj može izbeći kaznu ako se odmah vrati na prethodnu poziciju.
Koliko god je to moguće, sankcije će stupiti na snagu odmah. Na zahtev odgovornog za incident, sankcije može primeniti direktor trke na licu mesta, menjajući podijum i položaje vozača, ako je potrebno, uključujući njihovu klasifikaciju ili ne u odgovarajuće finale. Radnje koje se u to vreme ne mogu rešiti, direktor trke proučiće i sankcionisati, prema potrebi, tokom narednih dana. U tom slučaju, akcija direktora trke više neće biti potrebna za primenu sankcije.
Uprkos činjenici da su sankcije relativne i da mnoge varijable utiču na njihovu primenu, postoje neke vrste unapred definisanih sankcija koje mogu poslužiti kao referenca i vozačima i stjuartima, kao i direktoru incidenata.
Sankcije koje se primenjuju tokom događaja mogu biti:
U slučajevima kada se sankcija ne može primeniti u to vreme, može se sankcionisati kasnije, kako sledi:
Klasifikacija radnje kao upozorenja, prekršaja ili vrlo ozbiljnog prekršaja uvijek će biti na diskreciji stjuarta i direktora trke.
Kao vodič, akcije će biti klasifikovane na sledeći način:
Upozorenje:
Bilo koji incident ili ponašanje u trci ili izvan nje, koje se smatra kažnjivim, a da ne postane prekršaj, ili nenamerne
manje greške u kojima se vraća pozicija.
Upozorenja se dele za:
Prekršaji:
Vrlo ozbiljni prekršaji:
Odgovorni za incident može sankcionisati primenom kriterijuma sportskog ponašanja na bilo koju radnju koja nije uključena u prethodnu listu.
Vraćanje položaja nakon sankcionisane radnje može izuzeti od sankcije. Nevraćanje može biti otežavajući faktor.
Svi vrlo ozbiljni prekršaji će biti revidirani sa učesnicima istih, kao i sudijama koji su ga zabeležili i direktorom trke kako bi se utvrdila konačna kazna.
Sledeći članovi pojašnjavaju šta se u Karting Ligi može, a šta ne može učiniti:
Tokom preticanja, postavljanjem napadačkog prednjeg dela kartinga u ravan zadnjem delu kartinga vozača kojeg treba preteći, pre kočionog mesta, drugi više neće moći zatvoriti ili otvoriti svoj pravac kroz krivinu bez ostavljanja dovoljno mesta sa ograničenjem (unutar ili izvan) staze kako se ne bi trljao o suparnički karting. Nepoštovanje ovog pravila biće osnova za sankciju. S druge strane, ako napadački vozač nije u mogućnosti da bilo koji deo svog kartinga dovede do zadnjeg dela branitelja pozicije, može koristiti celu stazu. I vozač koji napada i onaj koji se brani, kada su kartinzi postavljeni jedan uz drugog (čak i ako nisu na istoj visini), moraju ostaviti dovoljno prostora da drugi može proći. Konkretno, ako napadamo spolja, a karting koji brani uđe unutra i nalazi se paralelno, moramo ostaviti dovoljno prostora unutra. A ako napadnemo iznutra, pri izlasku iz krivine ne možemo "izbaciti" suparnički karting sa staze ili na potencijalne prepreke.
Karting koji napada neće moći kočiti, izgubiti svoju originalnu liniju i upasti u liniju protivničkog kartinga. Ako vozač koji pretiče udari suprotni karting, izbaci ga sa puta i zauzme njegov položaj, moraće vratiti položaj povređenom vozaču, čak i ako to znači da mora proći više vozača koji su imali koristi od incidenta.
Razlog za sankciju biće izvršavanje više od 1 promene putanje u odbrambenim manevrima (1 pokret i povratak na uobičajenu liniju).
Ako se ne postavite pravilno na start trke ili prevremeno krenete, to je razlog za sankciju. Prednji branik kartinga mora biti iza startne linije.
Nećete moći agresivno braniti svoju poziciju, niti kontinuirano ljutiti prigovarati pre, za vreme niti nakon sesije.
Ne možete namerno udarati karting. „Guranje“ kartinga s leđa za vreme kočenja osnova je za kaznu.
Lagano bočno trenje između kartinga uz održavanje njihove linije nije kažnjivo. Bočno trenje između kartinga kažnjivo je ako jedan od njih (ili oboje) promijeni svoju liniju kako bi potražio kontakt.
Preticanje presecanjem staze (podrazumijeva se presecanje staze kretanjem putem koji prelazi granice asfalta staze i omogućava sticanje prednosti, a što podrazumeva skidanje 4 točka vozila sa staze) je kažnjivo. Ova sankcija će biti bez učinka ako se pozicija odmah vrati onim vozačima koji su nelegalno pretečeni.
Ukoliko je vozač učestovao u incidentu ili pak svojom greškom završio van staze, svako nebezbedno vraćanje u trku, gde su ugroženi ostali učesnici, biće osnov za sankciju.
Svaka izmena ili pokušaj da se to učini, bilo kojeg elementa kartinga u pokretu ili kada se zaustavi biće drugi razlog za sankciju. Tokom trke ne možete skinuti ruke sa volana ili noge s pedala.
Uvrede ili agresije bez izuzetka, bilo između vozača, bilo između bilo kog pomoćnika okupljanja (razlog je za proterivanje).
Oni vozači koji kasno dođu na sastanak svoje grupe biće sankcionisani, čime će se pomeriti navedeni vozači na poslednje startno mesto u predfinalu njihove grupe.
Nepoštovanje zastava ili uputstava osoblja kartinga centra razlog je za sankcije.
Prebrzi ili opasan ulazak ili napuštanje pit-lane-a razlog je za sankciju.
Zahteve za kažnjavanje vozača procenjivaće direktor trke, uzimajući u obzir svedočenje vozača koji su svedočili incidentu, svedočenje stjuarta. Direktor trke može sankcionisati "po službenoj dužnosti", ili uz napomene stjuarta, bez podnošenja bilo kakvog zahteva.
Slučajevi koji nastanu i nisu predviđeni u ovom dokumentu, u slučaju da određuju tok trke rešava direktor trke, i obavezno je poštovanje njihove odluke svih učesnika.
U zavisnosti od akcija suprotnih sportskom duhu koje se dešavaju na stazi, organizator, preko direktora trke, imaće moć sankcionisanja po sopstvenom nahođenju.
Učesnici Karting Lige odgovorni su za svoje postupke, kako na stazi tako i van nje, i ni u kom slučaju neće biti prihvaćeno da saputnik ili drugi vozač govori ili deluje u ime drugog učesnika, čak i ako je vozač maloletan. Ovo ponašanje će biti kažnjivo, uz odgovarajuću sankciju vozača čiji je pratilac delovao u njegovo ime.
Izrečene sankcije mogu biti na snazi tokom sesije ali i nakon završetka trkačkog vikenda.
Rok za podnošenje zahteva za sankciju je kraj trkačkog dana.
Direktor trke će odobriti sankcije koje su predložili stjuarti, odluke će biti konačne i na njih se neće moći uložiti žalba. U svemu što nije uključeno u propise, odgovorni za incident i organizator mogu doneti odluku koja se čini najprikladnijom.
Video zapisi, snimljeni na uredjajima koje vozači nose na sebi tokom trka, neće se uzimati u obzir prilikom sudijskih odluka, niti mogu uticati na rezultat trke.
Startne pozicije su predefinisane i biće uvek izrečene učesnicima pre samog starta pojedinačne trke. Startna pozicija zavisi od redosleda kojim je vozač izvučen na žrebu.
Što se tiče samog starta trke, ukoliko nekom od vozača karting otkaže u trenutku starta bilo koje trke, u toku uvodnog kruga, vozačima će biti signalizirano žutim zastavama
da istog momenta uspore, prestanu sa trkanjem i u laganom maniru dodju do startnih pozicija, gde će se održati restart trke.
Sve pozicije osvojene pre nego što je signaliziran ponovni start trke se poništavaju. Startne pozicije ostaju iste kao da se ništa nije dogodilo.
Staze su nam od sada podeljene na sektore, i ukoliko se desio neki teži incident, koji zahteva žutu zastavu na stazi, ona važi isključivo u tom sektoru kao i narednom
sektoru, bez dodatnih zahteva za zaustavljanjem vozača.
Vozač koji nailazi prvi na žutu zastavu, dužan je da podigne ruku, uspori i obori skroz tempo kartinga na takav, da ga ostali vozači mogu stići i formirati kolonu iza
njega. Ukoliko je sledeći karting daleko iza njega, nije neophodno da ga u potpunosti stigne, ali svako korišćenje ove situacije da se ne uspori adekvatno će biti
procenjivano na licu mesta i adekvatno kažnjavano u zavisnosti od situacije do situacije.
Vreme trajanja žute zastave je sektor u kome je pokazana, naredni sektor, i važenje žute zastave prestaje tek od starta sledećeg (trećeg) sektora ili startno-ciljne
linije, šta ide prvo. (pod uslovom da nije i taj, prvi sektor u žutoj zastavi).
Svako preticanje pod periodom ili delom staze na kom je aktivna žuta zastava se vodi kao težak incident i biće sankcionisan najtežim faulom.
Ukoliko iz bilo kog razloga, započet trkački dan nije moguće završiti, mogući raspleti su sledeći:
1. Trka se odlaže i ceo trkački dan se ponavlja, ukoliko nisu odvezene prve grupne trke za svaku grupu.
2. Trka se odlaže i trkački dan se naknadno nastavlja gde je stao, ukoliko jesu odvezene sve prve grupne trke za svaku grupu ali nisu odvezene sve druge
grupne trke za svaku grupu.
3. Trka se završava i bodovi se dodeljuju na osnovu trenutnog plasmana i startnih pozicija u finalima, ukoliko su odvezene sve grupne trke, ali ne i sva
finala. Koeficijent za obračun bodova u ovom slučaju je 0,7. Bodovi će se zaokruživati na vrednost kojoj teže.
Prvenstvo će imati jedinstvenu klasifikaciju.
Za ukupnu klasifikaciju prvenstva i dobijanje finalnog rezultata, svakom takmičaru se zbrajaju najbolji plasmani/osvojeni bodovi sa šest od sedam trka, sa kojeg će se dalje oduzeti eventualne kazne koje su prikupljene tokom prvenstva u svim trkama.
U slučaju izjednačenog broja bodova u prvenstvu, radi odlučivanja ukupnog pobednika, na prvom mestu se gleda manji broj kaznenih poena, dalje se ceni veći broj pobeda, više drugih mesta, više trećih mesta itd. dok ne dobijemo pobednika. Ako se izjednačenje nastavi, pobednik će biti najbolje plasiran u posljednjem kolu.
Kategorija "XL" su vozači preko 90 kg. Rezultati za ovu kategoriju izvlače se direktno iz ukupnog generalnog rezultata, bez obzira na to da li se trke voze sa ili bez balasta. U svakom slučaju mogu se vršiti nenajavljena merenja.
Vozači kategorije XL moraju težiti više od 90 kg opremljeni na svim trkama Karting Lige u kojima učestvuju. Vozač čija težina oscilira tokom sezone između dve kategorije u različitim trkama biće dodeljeni kategoriji sa najmanjom težinom od te dve.
Karting Liga može otkazati, izmeniti ili stvoriti potkategorije zavisno o vozačima koji su učestvovali, na primer mlađim vozačima, veteranima, ženama itd.
Ukupni novac prikupljen članarinom u takmičenju, kao i preostali sa pojedinačnih trkačkih vikenda biće namenjen nagradama. Namera je da nagrade dosegnu što veći broj vozača. Da biste se kvalifikovali za nagrade trofeja i završnicu sezone (koje tek treba utvrditi), morate uplatiti učestvovanje u šampionatu.
Datume i planirane dane trkanja za 2023. godinu organizacija će objaviti uskoro na web stranici http://kartingliga.rs, kao i na društvenim mrežama Instagram, Twitter i Telegram. Karting Liga zadržava pravo promene datuma ili sesija. Ako se zbog bilo koje okolnosti datum morao promeniti, na primer, iz meteoroloških razloga, nemogućnosti Karting centra da nam pruži potrebnu pažnju ili bilo kojeg događaja koji sprečava savršen razvoj aktivnosti, organizator će biti zadužen za određivanje novog datuma. Vozač koji ne može prisustvovati novom trkačkom danu a platio je učešće, moći će povratiti uplatu.
Karting Liga je ovlašćena tumačiti ova pravila i odlučivati o bilo kojoj stvari koja nije predviđena ovim pravilima, a može takođe izvršiti odgovarajuće promene propisa.
Propis uspostavljen od strane Karting Lige 13.03.2021.
Obnovljen 26.05.2023.